dinsdag 22 mei 2012

Themabijeenkomst 4

Hoe kijk ik terug op deze themabijeenkomst?
Deze themabijeenkomst was een soort bijeenkomst met de groep. We hebben samen met Peter gesproken over wat we tot nu toe hebben. Ik heb veel aan deze bijeenkomst gehad, omdat Peter goede tips heeft gegeven.
Welke kennis heb ik opgedaan?
We hebben ons product samen met Peter besproken. Hij heeft ons een aantal tips gegeven waar ik veel kennis uit heb gehaald voor het taalbeleid dat ik samen met Sanne en Roos maak.

-          Is alles maatschappelijk verankerd?
-          Bij praktijk gericht à mensen van buitenaf
-          Letten bij de visie op de volgorde van de speerpunten. Beginnen met het belangrijkste en eindigen met het minst belangrijke.
-          Vrij werken uurtje à nadenken over kinderen die niks willen/weten
-          Rapoorten op papier of digitaal? Of allebei?
-          Rapporten met cijfers, o/v/g of allebei?
-          Rollen &expertise verdelen:
o   Ib’er
o   Rt’er
o   Logopedist
o   Vakdocenten
-          Hoe ga je de kennis van de kinderen borgen met praktijkgericht onderwijs?
-          Praktijkgericht onderwijs als verrijking van methode onderwijs?
-          Taal ook vast moment voor alle klassen
-          Ouder avond onderwerp MI of praktijkgericht onderwijs?
-          Ouderavond à werkvorm moet veilig zijn
-          Ouderavond à met pauze om te bespreken.


Wat vind ik het belangrijkste van wat ik heb geleerd? Waarom? Wat heb ik over mezelf geleerd?

Ik vind het erg belangrijk dat we feedback hebben gekregen van Peter. Door feedback te krijgen ben ik over punten gaan nadenken die mij eerder nog niet waren opgevallen. Zo moet taal bijvoorbeeld op een vast moment, omdat rekenen ook op een vast moment.
Ik heb hiervan geleerd dat we beter moeten overleggen, omdat ik merkte dat niet alles hetzelfde was. Dit is vooral belangrijk voor het taal- en rekenbeleid. Alles moet op elkaar afgestemd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten